*goosch* vilken jävla dag !

Sheena alla som läser min blogg, vet att jag är så sjukt dålig på att lägga in nya inlägg och att jag lovar och lovar er att de ska komma uppdatringar varje dag. Det kommer har haft väldigt mycket för mig nu. :)

Wellwell.. Mönstring idag !

Harregud, det börjar med att jag vaknar kl 05.00 av väckarklockan jag ställt för att jag skulle hinna vara i tid, men stängde av den så fort som möjligt näre jag vakna för jag vart så sjukt trött, tänkte bara sträcka mig lite, sen så somnade jag om TYPISKT MIG, ;o .. hur smart för man vara ?!?!
Men som tur var så väckte pappa mig innan han skulle iväg och jobba vid kvart i 6 och jag fick flyga upp ifrån sängen tog på mig de jag såg först alltså mjukiskläder och en mössa ofc , var skit kallt.. men tack Pappsen för att du väckte mig, för hade jag missat så skulle jag fått böter ifrån pliktverket och man kan också få fängelse, så det är väldigt seriösa saker jag varit på idag ;) !

Men men.. eftersom att jag var så himla trött/seg och hade skit brottom fick jag springa till bussen som skulle ta mig till tågstationen.. men ..! ..den jävla (ursäkta att jag svär) busschaffören körade 06:07 och det stod på min biljett att den skulle gå 06:15 så jag såg den köra iväg och fick så sjukt mycket energi och sprang som fan för att hinna ifatt men tyvärr han jag inte och blev så jävla sur så jag ringde pappa och berättade och sen fick han och hans jobba kompisar vända om för att hämta upp mig och köra mig till tågstationen, SKIT SNÄLL, love you daddy (L).

När jag väl var på tåget tog det inte långt tid innan jag deckade och sen blev väckta utav personalen på tåget som ville ha min biljett, men somnade om lika fort för det.
När jag kom fram till Göteborg station, rusade jag iväg emot spårvagn 11 som skulle ta mig till mönstringen, men när jag hade åkt en bit så blev det fel på spårvagnen framför så jag kom inte längre fram, och mitt humör var inte så himla bra, så blev lite arg på han som köra spårvagnen och sa att han fick fixa så att jag kom fram för att jag måste till pliktverket, så han fixade så att det kom en buss och hämtade upp oss som skulle vidare framåt !

Okej, det var resan dit , fett rörigt men det blir nog rörigare hem .. ;o

Vad är mönstring och sånt där..?

Jaa.. alltså det är en kallerse till militären. Man blir testad psykiskt och fysiskt, med prov och styrka/uthållighet.
Det började med att vi fick sammlas i ett litet rum där vi först fick lite information om dagen sen gick vi uppåt i huset till höstavåningen där vi sedan fick sätta och och göra 10 olika prov som gick på tid man fick bara 80 minuter på sig oh det var stressigt.
Kan säga att provet var inte det lättaste, det var massa konstiga ord man aldrig hört förut och sen vissa ord man hört fast man inte visste vad det betydde, ganska krongligt. Sen var det även mönster och krumelurer man skulle lista ut.. det var min starka sida i testet :) *stolt* hahah. 
Efter provet fick man gå till en Psykolog som man skulle snacka med om det var problem med någonting och sen om sitt prov, det gick helt okej, hoppas bara inte att min blivande flickvän plannerat för att utbilda sig till att bli psykolog iallfall :D hahah.

Sen började det roliga tillslut, det var där jag börja visa alla andra ungdommar och undersköteskor och docktorn vad jag gick för..

Först kollar man syn fel, kan säga att jag har "bästa synen" "hörsel" "hjärta" "kroppsbyggnad" ect.. (enligt undersköteskan) jag var helt fel fri.
Som sagt det började bra och slutade bra, jag gick vidare och fick testa min styrka och maxade den, till och med underköteskan visade mitt resultat för kollegorna, haha riktigt kul *stolt* :D
Lite senare fick jag gå ner och visa min uthållighet, var även bäst på den utav kanse 40st som mönstrade med mig *stolt igen* :D
Nu när jag var klar med alla mina tester vart det bara fotografiet kvar, allt gick skit bra iallfall och det var ganska kul men segt med det proven jag hade tidigt i morshe :).

När jag skulle hem så gick fortfarande inte spårvagnen men nu hade det fixat bussar som gick istället för spårvagnen så det var helt okej, himla goa bussar :D
Jag var klar mycket tidigare än beräknat så jag och många andra som mönstrat gick in och ändrade våra biljettter till tidigare tåghemresor.
Blev himla glad att de var ett som skulle gå om 10 minuter stod det på lappen, men sen så började det krongla och tåget blev försenat någon timma pågrund av att en *jäävla lastbils chafför* kört på en tåg ledning så att den låg över spåret och inga tåg kunde köra så vi kunde bara åka till varberg där dem sedan fick hämta upp oss som kom med tåget och skulle vidare. Det var 11 stora bussar som blev fyllda ;o helt sjukt mycket folk..

Men men detta är en del av vad som hänt mig idag, hoppas det går att förstå och läsa någolunda bra :)






Schingeling ;*


Kommentarer
Postat av: bella

miss u <3

2009-10-21 @ 13:58:20
URL: http://hannabellafrykholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0